Kolding Sydbaner: 1911-1948
![]() | Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN | Kolding Sydbaner: 1911-1948 Svend Erik Brodersen 2009 329 Lunderskov Lokomotivklubben KLK 978-87-980484-3-5 |
Bogen omhandler følgende jernbaner
| Jernbanens navn | Operatør | Længde | Åbnet | Nedlagt |
|---|---|---|---|---|
| Kolding-Hejlsminde | KS (Oprindelig: KSB) | 27,4 | 1911.11.29 | 1948.09.30 |
| Kolding-Vamdrup | KS | 30,4 | 1911.11.29 | 1948.09.30 |
Bogen omhandler følgende jernbaneoperatører
| Ejendomsmærke | Jernbaneselskab |
|---|---|
| KS | Kolding Sydbaner |
Bogen omhandler følgende stationer
| Foto | Stationens navn | Beskrivelse |
|---|---|---|
| Kolding Banegård (Kd) | Kolding Banegård: Et vigtigt jernbaneknudepunkt gennem tiden... | |
| Bjert Station (Jer) | Bjert Station var med 90 meter læsse- og vigespor samt dyrefold. | |
| Bjert Strand Trinbræt | Bjert Strand Trinbræt var med 60 meter læssespor. | |
| Brænore Trinbræt | Brænore Trinbræt var med 60 meter læssespor. | |
| Dalager Station | ||
| Fovslet Station | Fovslet Station var med 120 meter læsse- og vigespor samt dy... | |
| Grønninghoved Trinbræt med Sidespor | Grønninghoved Trinbræt var med 40 meter læssespor. | |
| Øster Vamdrup Trinbræt | Det er nogen forvirring omkring Gåskær Trinbræt og Øster Vam... | |
| Hejls Station (Jls) | Hejls Station var med 100 meter vigespor og dyrefold med vejehus. | |
| Hejlsminde Station (Hmd) | Hejlsminde station var med 100 meter omløbsspor, 80 meter læ... | |
| Hoppeshuse Station | Hoppeshuse Station var med 90 meter læssespor og dyrefold me... | |
| Kær Mølle Trinbræt med Sidespor | Kær Mølle Trinbræt var med 40 meter læssespor, forlænget med... | |
| Sjølund Station (Sjø) | Sjølund Station var med 120 meter læsse- og vigespor samt dy... | |
| Skamlingsbanke Holdeplads med sidespor | Skamlingsbanke Holdeplads var med 122 meter sidespor, pavill... | |
| Skartved Trinbræt | Skartved Trinbræt var med læssespor. | |
| Strårup Trinbræt | Strårup Trinbræt var med 60 meter læssespor. | |
| Taps Station | Taps Station var med 100 meter krydsningsspor samt decideret... | |
| Tapsøre Trinbræt | Tapsøre Trinbræt hed i starten Tapsore trinbræt. Tapsøre tri... | |
| Tved Trinbræt med Sidespor | Tved Trinbræt var med et 45 meter læssespor. | |
| Vamdrup Østbanegård (Vm) | Vamdrup Østbanegård – Et Kapitel i Dansk JernbanehistorieVam... | |
| Varmark Station | Varmark Station var med 120 meter læsse- og vigespor samt fr... | |
| Varmark Skov Trinbræt (uofficielt) | Varmark Skov var et uofficielt trinbræt men var udstyrret me... | |
| Vejstruprød Trinbræt med Sidespor | Vejstruprød Trinbræt var med 60 meter læssespor. | |
| Vonsild Station | Vonsild Station var med 90 meter læsse- og vigespor samt dyr... | |
| Ødis Station | Ødis Station var med 100 meter læsse- og vigespor samt dyref... | |
| Ødis-Bramdrup Station | Ødis-Bramdrup Station var med 100 meter læsse- og vigespor s... | |
| Aalry Trinbræt | Aalry Trinbræt var med læssespor. | |
| Tved Byvej Trinbræt (uofficielt) | Tved Byvej blev etableret engang i 1930'erne og blev brugt f... | |
| Gåskær Trinbræt | Det er nogen forvirring omkring Gåskær Trinbræt og Øster Vam... | |
| Kolding Sydbanegård [1932-1948] | Kolding Sydbanegård: Hovedstationen for Kolding Sydbaner 191... |
